גב'
שרון צונץ
פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה. חברה בפורום אמפטי"ה

הי, נעים מאוד, שמי שרון צונץ. אני פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה בפסיכולוגיה. את שני התארים שלי למדתי באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. אני נשואה ואמא לארבעה ילדים, יחד אנו מגדלים כלבה מקסימה.

נולדתי ביפו, גדלתי בחולון ואז בתל-אביב, לזוג הורים שהיגרו ארצה ועברו קליטה בתנאי חיים קשים. אהבת הארץ וכבוד לכל אדם הם ערכים שינקתי בבית הוריי ומלווים אותי עד היום. סיימתי בגרות ב'גמנסיה הרצליה' במגמה סוציולוגית-כלכלית. עבודת הגמר שלי עסקה בארגוני סיוע התנדבותיים לנוער (ער"ן, דלת פתוחה וכו'). בצבא שרתתי כמאבחנת מחקר בחיל האויר, כך הזדמן לי לשלב שתי אהבות שלי – טיולים ברחבי המדינה (בין הבסיסים) והדרכה.

בתואר הראשון שלי באוניברסיטת בן גוריון למדתי מדעי ההתנהגות, ושם הבשיל בי הרצון לעזור לילדים והוריהם במצבי חיים מאתגרים, לכן בחרתי ללמוד בתואר השני פסיכולוגיה חינוכית. עבודת התיזה שלי עסקה בחינוך לערכים דרך מקצועות הומנים הנלמדים בבתי הספר.

מזה כ-20 שנה אני פסיכולוגית בגנים, בתי ספר, תיכונים – בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד – במסגרת השרות הציבורי. במקביל אני בעלת קליניקה פרטית ברמת השרון לאבחון וטיפול בהורים, ילדים ונוער, ומקפידה לפגוש ולהדריך גם את המבוגרים בחייהם. בנוסף, אני מנחה קבוצות של מורים, הורים ותלמידים, יוזמת ומובילה נושאים חשובים העוסקים בחיבור שבין עולם הרגש והחינוך. אני מומחית ומוכרת ע"י משרד החינוך לאבחון לקויות למידה, חברה בועדות התאמה ומדריכה בנושא חינוך למיניות בריאה של ילדים ונוער. בעבר ניהלתי שרות פסיכולוגי במשך 8 שנים, ומזה הרבה שנים אני מלמדת במכללות לעובדי הוראה וכן בפסג״ות.

בהרצאות ובסדנאות שאני מעבירה להורים וצוותי חינוך אנו עוסקים בנושאים מגוונים – כיצד נכון להציב גבולות? הורות בעידן המסכים; יחסי אחים וקנאת אחים; תקשורת אפקטיבית במשפחה; טיפוח חוזקות אצל ילדים ככלי לחוסן נפשי; חינוך למיניות בריאה – מתי לדבר עם הילדים ועל מה? סערת גיל ההתבגרות; בעיות התנהגות; קשיים חברתיים; לקויות למידה; הפרעת קשב וכיו"ב.

ההרצאות שלי פרונטליות ומשלבות הומור וסרטונים רלוונטים. ההרצאות מתקיימות במקום העבודה שלכם, בבתי ספר, בקליניקה שלי או בסלון מארח. כמו כן, הכנתי כמה הרצאות מצולמות לטובת הקהל שמתקשה או לא יכול להגיע בזמן שנקבע.

​בקליניקה אני פוגשת הורים לטיפול הורי, ילדים ונוער לטיפול פסיכולוגי (במגוון שיטות) ואת מוריהם להדרכה. שיטות הטיפול שלמדתי לאורך השנים הינן מגוונות ומותאמות אישית לילד, להורה ולבעיה – השיטה הדינמית, הורות קשובה וחומלת, טיפול בהורות בגישה אינטגרטיבית מבוססת התקשרות, טיפול במשחק, טיפול באמצעות בבליותראפיה ו/או בעזרת ביופידבק עם אלמנטים מעולם ה CBT והמיינדפולנס, טיפול דיאדי ועוד. פעמים רבות פונים אלי להתערבות בזמן משבר או מצוקה ואני מדריכה ביחס לסיוע הנכון לפי המצב.

​בנוסף, אני מומחית באבחונים פסיכולוגים שונים: אבחון הדלגה, אבחון בשלות, אבחון פסיכולוגי, אבחון פסיכודידקטי (גם לסטודנטים), אבחון מחוננים, אבחון קשב (כולל מבדק מוקסו). בתום האבחון אני בונה יחד עם ההורים והצוות החינוכי תכנית טיפולית מתאימה וכן ממליצה על דרכי היבחנות.

​מזה הרבה שנים אני עובדת גם בטלויזיה- מתארחת בתוכניות שונות ואף הנחתי תוכנית בוקר בשם ״אסיפת הורים״ עם קובי מחט. בשנה שעברה יצאה התוכנית ״החיים הסודיים של בני 4״ ובימים אלה אנו עובדים על העונה השניה.

משנת 2013 אני מנחה בכנס השנתי של הפסיכולוגים החינוכיים סדנא בנושא חינוך למיניות בריאה. במקביל, פיתחתי כמה משחקי קופסא המאפשרים להורים וילדים בגילאים שונים להנות מזמן משותף יחד. המשחקים נמכרים בחנויות כבר למעלה מ- 7 שנים.

מייסדת, חברה ומנחה בפורום אמפטיה.