אנשי מקצוע

קורסים והשתלמויות

חדשות ותוכניות עתידיות

פודקאסטים

סיפרות מומלצת

הרצאות

כנסים

קורסים והשתלמויות

הוריות במפגש

כאשר אנו פוגשים כאנשי מקצוע הורים, אנחנו פוגשים את עצמנו ו/או חלקים הוריים בתוכנו. ההשתלמות תעסוק במפגש המיוחד והמורכב עם הורים, והאופן בו אנו פוגשים את עצמנו במקביל. מה בין ההורה שבתוכי וההורה אותו אני פוגש.

קרא עוד

סיפור משפחתי

אל ההורים הנמצאים בחדר, מצטרף הרקע אותו הם מביאים עימם. בעניין זה נעסוק במקומם של סיפורים משפחתיים, העברות בינדוריות ורקע תרבותי וקהילתי, במפגש עם הורים בהדרכה ובטיפול הורי

קרא עוד

ציפור הנפש

על השק הכבד של רגשות האשמה, לצד חמלה וקבלה עצמית בהורות, נדבר על הרגשות, קשים כטובים שההוויה ההורית מזמנת.

קרא עוד

הורות ייחודית

על מבני הורות שכיחים יותר שאינם מסורתיים, מהורות יחידנית, הורות חד מינית ומשפחות מורכבות ועל פרק ב ופרק ג' והשלכותיהם על הורות ויחסי הורים ילדים.

קרא עוד

לגדל, להתבונן, לאהוב -חווית ההורות בגיל הרך

הורים לילדי הגיל הרך פוגשים את עצמם, ואת ילדיהם, בזוויות מיוחדות בגיל הרך. הם מתבוננים בילדיהם, מגדלים אותם, ופוגשים גם את עצמם בתהליך. הרגשות העולים, מורכבים מאהבה, אושר, נחת וסיפוק, לצד קושי, לחץ ושחיקה. מהם האתגרים והמשאבים העובדים עם הורים בגילאים מורכבים אלה וכיצד ביכולתנו לקדם הורים להורות מיטיבה ואופטימאלית

קרא עוד

סיוע להתמודדויות הורים עם ילדים במצבי סיכון ונשירה

הורים נדרשים להתמודדות מורכבת עם מתבגרים אשר נמצאים במצבי סיכון, כשימוש אפשרי באלכוהול, חומרים פסיכואקטיביים ונשירה מהמסגרות החינוכיות. במצבים אלה, הם נדרשים לייעוץ וסיוע בכדי לפעול בעזרת ילדיהם, בכדי להחזירם אל מסלול חיים חיובי יותר. בעניין זה נחשוב על ההתמודדויות ההוריות, האתגרים והמשאבים, כמו גם על דרכים לקידום וסיוע

קרא עוד

אני, אתה, והמסך

העולם הדיגיטלי אשר נמצא באופן רחב בחיינו כבר מהגילאים הצעירים, ומעורר התמכרויות רבות, הן עבור הורים, והן עבור ילדים ומתבגרים, מעלה שאלות והתמודדויות. הגיל להתחיל, אופן השימוש, וכיצד ממשיכים לייצר סמכות הורית כאשר ילדי חשוף למידע רב כל כך, לעתים שונה, מאמונתי ודרכי חיי. כאנשי מקצוע, הורים פונים אלינו לסיוע

קרא עוד

הסמכות השלמה – ההשתלמות לאנשי החינוך והבריאות

סמכות שלמה, הינו מושג המתייחס לסמכות, כנוכחות רחבה וייחודית, ממבט הוליסטי של האדם כשלם בתוך משפחה שלמה. המושג, מציע מבנה יסוד, הנוגע לעוגני ההתפתחות הנפשית של האדם כשלם השואף לשלמות אך לעולם אינו מושלם. ההשתלמות מקנה כלים יישומיים להבנה, לאבחון, למיפוי ולטיפול מהרמה הפרטנית הנוגעת לילד, לרמה ההורית -המשפחתית, לזוגית

קרא עוד

עבודה עם הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

בעידן שלנו המושג הפרעת קשב וריכוז הפך להיות נפוץ מאד. הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז, מתמודדים עם האתגרים אשר מציבים הפרעה זו אצל ילדיהם, לעתים, תוך כדי שמתמודדים גם הם איתה. מהם ההתמודדויות ההוריות הייחודיות למצב זה? כיצד ניתן לסייע להורים ולילדיהם אלה?

קרא עוד

הורות לילדים עם צרכים מיוחדים

הורות לילדים עם צרכים מיוחדים היא הורות שיש לה מאפיינים יחודיים של דאגה לעתיד ושל התמודדות. מה עובר על הורים בשלבי החיים ואלו שלבים עשויים ההורים לחוות בהורותם? מהם האתגרים הרגשיים הניצבים מול הורים במצבים אלה, כיצד נוכל לסייע להם כאנשי מקצוע?

קרא עוד

דחייה חברתית

האדם הוא יצור חברתי מיסודו. אדלר טען שההשתייכות החברתית היא מהיסודות המוטיבציוניים של כל פרט. אך מה קורה כאשר הילד/ה אינם מוצאים את עצמם בתוך הקבוצה, מה קורה כאשר ישנה התמודדות עם דחיה חברתית ומה מקומם של ההורים, בידיעה ובהתערבות עם דחיה חברתית. מהם האתגרים הרגשיים העומדים מול ההורים, כאשר

קרא עוד

מיניות בריאה

מיניות, דחף החיים, אפוף בסודות, מרתק ומושך. מהם ההתמודדויות הרגשיות העומדות בפני הורים בבואם לעסוק במיניות עם ילדיהם? מדוע קשה ומדוע חשוב לדבר על הנושא, כיצד ומתי רצוי לדבר ועל מה?

קרא עוד

הורות לבני ובנות הקהילה הלהטב"ית

נושא הזהות המינית, בדור המילניום מקבל זווית שונה מבעבר. ילדים עסוקים עם נושא המגדר ומעלים שאלות שלהורים, בני דורות אחרים, מציבות דילמות ואתגרים. מהם ההתמודדויות הרגשיות הניצבות בפני הורים לילדים להט"בים?. בעניין זה נעסוק בהתמודדות ההורית עם נושא המגדר, המשיכה לבני אותו המין ושאלות הזהות המיניות בילדות ובהתבגרות.

קרא עוד

מתבגרות

מה עובר על נערות בהתבגרותם? מהם האתגרים הרגשיים העומדים בפני הורים למתבגרות?מה יכולות האימהות והאבות להציע ובאילו חלקים יש לנו מקום משמעותי, עם ואל אף מסרים שאינם חד משמעיים מצד המתבגרות?

קרא עוד

לקראת הורות – הכנה לזוגות בהיריון בדרך לתינוק ראשון

השינוי שעובר על שני אנשים, על זוג, במעבר להורות הוא רב מימדי, רגשי, התפתחותי, שינוי בהתארגנות, בצרכים ובכל הווית החיים. בנושא זה נעלה למודעות כמה מהשינויים האפשריים המתרחשים ונעסוק בשאלה המרתקת, האם ניתן בכלל להערך באמת להורות?

קרא עוד

למה לדבר עם הילדים על הגירושים?

הרצאה לאנשי מקצוע העובדים עם הורים במשפחות בגירושים על שאלת מיליון הדולר? הגירושים מאחורינו (לפני חצי שנה/שנה או חמש) האם כדאי לדבר עם הילד/ה על הנושא? כיצד אפשרי לדבר ללא כאב מיותר ועל מה לדבר ולא לדבר?

קרא עוד

הורה מחונן לילד מחונן

ילד מחונן מגיע לעולם עם יכולות מיוחדות לצד היותו ילד. ההורה שלו מתמודד עם אלפי שאלות לגבי הדרכים להתאים אליו את החינוך.  הורים לילדים מחוננים מתמודדים עם אתגרים רגשיים ייחודיים. על הדילמות סביב ההורות למחוננות, נתבונן בעניין  זה.  

קרא עוד

התמודדויות הוריות במצבי משבר לחץ אקוטי וכרוני

בשנה וחצי האחרונות, באופן מיוחד, אנו נאלצים לחיות במצבים מאתגרים של עולם משתנה. מגיפת הקורונה, מצב בטחוני קשה. הורים מתמודדים עם קושי רגשי גובר, לחץ, שחיקה, וכיצד לתווך לילדיהם את העולם, אשר נמצא במצבי עמימות לעתים? בנושא זה נעסוק בהתמודדויות הרגשיות הניצבות להורים במצב זה, והדרכים לסייע להם.

קרא עוד

מראה מראה על הקיר

על ייעוץ, הדרכה וטיפול. סוגי התערבויות עם הורים, והמפגש הורה מטופל- הורה מטפל, זיהוי מתי ההורה הוא המטופל- ההורות כזהות מרכזית של האדם הבוגר ומתי הילד/ה- ההורות כתפקידו האחראי של האדם המגדל את ילדיו.

קרא עוד

ההשתלמויות והקורסים יותאמו לאנשי המקצוע במוסד/בארגון המזמין, לאולכסייה איתה עובדים ולטיב ההתערבות עם ההורים והמשפחות.

היקף השעות ואופי העברת ההשתלמות יוחלט בשיח עם הגורם המזמין.
ניתן לשלב הצגות מקרה והתייעצויות במהלך ההשתלמות. תוך תנועה בין תיאוריה ופרקטיקה.

הצטרפות לרשימת דיוור

לפסיכולוגים ופסיכותרפיסטים
לאנשי מקצוע
להורים

הצטרפות לרשימת דיוור

לפסיכולוגים ופסיכותרפיסטים
לאנשי מקצוע
להורים