עבודה טיפולית עם הורים בימי קורונה – לנסות להבין ולהיערך בתוך אי ודאות נמשכת ד"ר דרור אורן

רקע: הרצאתו של הפסיכולוג ד"ר דרור אורן על עבודה טיפולית עם הורים בתקופת הקורונה, מחשבות והיבטים מעשיים של ההתמודדות עם הסגר ולאחריו, הועברה במסגרת שיתוף פעולה של אמפטי"ה הפורום הפסיכולוגי לייעוץ ולטיפול בהורות עם פרוייקט 'לומדים מרחוק- נשארים קרוב' של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל.

ההתנהלות בזמן הקורונה מציבה את העבודה הטיפולית עם הורים בפני אתגרים מורכבים. בהרצאה ההתייחס דרור לעיסוק בהבנת התהליכים העוברים על הורים, שיח סביב פנויות הורים בזמן הזה והסיבות מאחורי ההשהיה הזמנית של טיפולים רבים. לאחר מכן נערכה סקירה של תהליכים העוברים על ההורים ועל הילדים, על משפחות במצוקה ומשפחות בשיפור ומה מקל ומקשה על הורים וילדים בזמנים אלו. תוך התיחסות גם לבית הספר ולגן המשנים פניהם בלמידה מרחוק.

בחלק השלישי דן נבדקו כיווני עזרה אפשריים להורים בתקופה המשתנה שלפנינו. בתוך אי הוודאות והמציאות של חיים לצד הנגיף, כיצד יאותרו ילדים והורים, אלו דרכי עזרה יהיו יעילות ואפשריות וכיצד פסיכולוגים צריכים להכין את עצמם לשלב הבא.
זווית ההתסכלות הייתה בעיקרה קלינית מעשית.

ד"ר דרור אורן, פסיכולוג קליני וחינוכי בכיר, מדריך בשתי החטיבות. מוביל את פורום אמפטי"ה לייעוץ ולטיפול בהורים, מנחה קבוצת הדרכה בנושא עבודה טיפולית עם הורים. מלמד בבתי ספר לפסיכותרפיה ותוכניות לימוד. מחבר הספרים 'הורות במחשבה שנייה', 'הורות יחידנית לגדל ילד לבד', שותף למשחק 'מדברים גירושים' . פוגש אנשים, מטפל ומדריך בקליניקה בכרמיאל.